تامین و تجهیز دوره‌ای موزه نفت سبزوار

دوشنبه ششم ارديبهشت ماه 1400تامین و تجهیز دوره‌ای موزه نفت سبزوار

تامین و تجهیز موزه‌های صنعت نفت در نقاط مختلف کشور از برنامه‌های اصلی مرکز اسناد و گنجینه‌های اشیای مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، در راستای تأمین و تجهیز موزه‌های صنعت نفت در نقاط مختلف کشور و با برآورد کارشناسی و اعلام نیاز موزه نفت سبزوار، در نخستین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری بیش از دوازده قلم شیء و ابزار میراث صنعتی در واحد مرمت اشیای مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت آماده‌سازی و برای نمایش به شهر سبزوار ارسال شد.
بر این اساس، سه دستگاه دیسپنسر (پمپ بنزین) قدیمی، یک عدد ماکت پمپ‌بنزین (ویترین) تلمبه چرخ دنده‌ای (مخصوص بشکه روغن) پیت نفت قدیمی، دو عدد کیل نفت، نمونه گالن فراورده با لیبل انگلیسی، نیم بشکه برش‌خورده نمایشی، نازل یسپنسر هواپیما، دو‌ نمونه نازل دیسپنسر خودرویی، روغن‌دان استیل و یک عدد تلمبه نفت دستی خانگی به موزه صنعت نفت سبزوار ارسال شد. 

Untitled-2 copy

همچنین برای تجهیز کتابخانه موزه صنعت نفت سبزوار نیز تعدادی کتاب و مطبوعات مرتبط با فرایند و تاریخ صنعت نفت ارسال شد که با برنامه‌ریزی مسولین این موزه در آینده نزدیک در معرض استفاده مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

photo_2021-04-26_01-27-43