ارسال ابزار تاریخی فرآیند اکتشاف به طرح موزه نفت مسجدسلیمان

چهارشنبه پانزدهم ارديبهشت ماه 1400ارسال ابزار تاریخی فرآیند اکتشاف به طرح موزه نفت مسجدسلیمان

بیش از پنجاه قلم شیء ارزشمند تاریخی و قدیمی فرایند «اکتشاف نفت» برای تکمیل اشیای گنجینه اکتشاف طرح موزه  نفت مسجدسلیمان از مخازن اشیای مدیریت موزه‌ها انتخاب و به این شهرستان ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، تأمین و تجهیز موزه‌های صنعت نفت در نقاط مختلف کشور از برنامه‌های اصلی مرکز اسناد و گنجینه‌های اشیای مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت به شمار می‌رود. در این راستا و با برآورد کارشناسی و اعلام نیاز طرح موزه نفت مسجدسلیمان، در نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بیش از پنجاه قلم شیء و ابزار میراث صنعتی در واحد مرمت اشیای مدیریت، آماده‌سازی و برای تکمیل گنجینه اکتشاف طرح موزه مذکور، ارسال شد.

همچنین برای تجهیز کتابخانه موزه نفت مسجدسلیمان نیز تعدادی کتاب و مطبوعات مرتبط با فرایند و تاریخ صنعت نفت ارسال شد و با برنامه‌ریزی مسوولین موزه در معرض استفاده مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

اشیای ارسالی به طرح موزه نفت مسجدسلیمان شامل؛ کابین لرزه‌نگاری و ابزار و ادوات زمین‌شناسی و لرزه‌نگاری، ابزار مرتبط با بخش ژئوفیزیک، نقشه‌برداری و زمین‌شناسی سطح‌الارضی و تحت‌الارضی، حفاری اکتشافی و مهندسی نفت بوده و با هدف تکمیل گنجینه اشیای بخش اکتشاف از زنجیره فرایندی «اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت» موضوع مفهومی طرح موزه نفت مسجدسلیمان‌ انتخاب و به اولین شهر نفتی ایران و خاورمیانه ارسال شد.

طرح موزه نفت مسجدسلیمان از جمله پروژه‌های اصلی مدیریت موزه‌ها و ‌مرکز اسناد صنعت نفت است که گرچه اپیدمی کرونا و مشکلات اعتباری، روند اجرایی آن را با تأخیر مواجه کرده، اما مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت بر تکمیل و افتتاح آن مصمم است.