پاسخگویی «مرکز اسناد صنعت نفت» به دانشجویان و پژوهشگران از سر گرفته شد

يکشنبه ششم تير ماه 1400پاسخگویی «مرکز اسناد صنعت نفت» به دانشجویان و پژوهشگران از سر گرفته شد

به دنبال جابجایی مرکز اسناد و گنجینه‌های صنعت نفت از پژوهشگاه سابق ری به محل جدید، پاسخگویی و ارایه خدمات آرشیوی  به مراجعات دانشجویان و پژوهشگران مراجعه‌کننده به مرکز اسناد صنعت نفت از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، فرشید خدادادیان، رییس مرکز اسناد و ‌گنجینه‌های صنعت نفت صبح روز گذشته (شنبه، پنجم تیرماه 1400) در جریان ارایه خدمات آرشیوی به یکی از دانشجویان ایرانی مقطع دکتری دانشگاه «لیل» فرانسه ضمن تشریح این فرایند به مراجعه‌کننده مذکور خاطرنشان کرد: به‌دنبال جابجایی مرکز اسناد و گنجینه‌ها از پژوهشگاه سابق نفت به مکان جدید و پس از وقفه دوماهه اجباری، با تاکید سرپرست جدید مدیریت موزه‌ها و ‌مرکز اسناد صنعت نفت و تلاش کارشناسان مرکز اسناد، امکان ارایه خدمات آرشیوی برای دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند مجددا فراهم شده و امیدواریم همچون گذشته در خدمت محققان داخل و خارج از کشور به‌صورت حضوری و آنلاین باشیم.

آرش دهقان، دانشجوی مقطع دکتری رشته عکاسی دانشگاه لیل فرانسه که با معرفی‌نامه دانشگاهی و اخذ مجوزهای مربوطه در مرکز اسناد صنعت نفت حاضر شده بود، نیز در این نشست ضمن قدردانی از پذیرش و میزبانی مرکز اسناد، از شناخته شده بودن نسبی این مرکز آرشیوی در بین دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با تاریخ صنعت نفت خبر داد و تاکید کرد: اینکه وزارت نفت چنین مرکزی را برای ارایه خدمات آرشیوی به پژوهشگران و محققان ایجاد کرده، در انجام تحقیق جامع و همه‌جانبه بسیار مفید و کارگشا و از این منظر شایسته تقدیر است.

در ادامه این نشست و با توضیحات کارشناسان مرکز اسناد، اطلاعات و مستندات تاریخی منحصربه‌فردی در خصوص موضوع مورد پژوهش دانشجوی مراجعه‌کننده از کشور فرانسه به وی ارایه شد.

مرکز اسناد و گنجینه‌های صنعت نفت واقع در ساختمان سابق انبارهای بازرگانی ری در جوار پالایشگاه نفت تهران در حال استقرار نهایی و کامل بوده و از ابتدای تابستان جاری برای ارایه خدمات آرشیوی در سه بخش اسناد، عکس و فیلم، کتاب و منابع مکتوب به پژوهشگران و دانشجویان آمادگی دارد.

علاقه‌مندان به استفاده از این خدمات باید از طریق ارایه معرفی‌نامه دانشگاهی یا مرکز پژوهشی و یا درخواست رسمی (برای محققان مستقل) به مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت اقدام کنند

نشانی و شماره‌تلفن‌های دفتر مدیریت موزه‌ها و‌ مرکز اسناد صنعت نفت در بخش «تماس با ما» در همین پرتابل در دسترس است.