گردهم آیی یک روزه اتومبیل های کلاسیک برگزار شد

جمعه ششم خرداد ماه 1401گردهم آیی یک روزه اتومبیل های کلاسیک برگزار شد

به گزارش پترومیوزیوم، گردهمایی یک روزه اتومبیل‌های کلاسیک امروز جمعه ششم خرداد ماه 1401، در موزه پمپ بنزین دروازه دولت برگزار شد.

1
این گردهم‌آیی که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با شرکت ۱۷ خودرو کلاسیک و قدیمی برگزار شد، با همت و مشارکت وزارت نفت، سازمان جهانی موزه‌ها (ایکوم)، شهرداری منطقه ۱۲، فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتور سواری کلاسیک ایران و هیئت تهران و شرکت بهران برگزار گردید. مراسم از نخستین ساعات بامداد از پیست اتومبیلرانی آزادی آغاز شد، خودروها پس از عبور از میدان آزادی و خیابان آزادی، وارد بافت تاریخی منطقه دوازده شده، و پس از توقفی کوتاه در باغ ملی، راهی موزه پمپ بنزین دروازه دولت شدند.  

234

در مراسمی که با حضور مهمانان در موزه دروازه دولت برگزار شد، مریم اسماعیلی مدیر موزه، هدف از برگزاری این رویداد را توجه به حفظ و نگهداری خودروهای قدیمی و کلاسیک و نقش آنها در توسعه و جذب گردشگران عنوان کرد. اسماعیلی همچنین اجرای موفق این برنامه را مرهون تلاش و همکاری مجدانه پلیس امنیت تهران بزرگ و پلیس راهور دانست.

5
محیط طباطبایی، رئیس محترم کمیته ملی موزه‌های ایران سخنران بعدی این مراسم بود. وی ضمن اشاره به شعار جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۲ «قدرت موزه‌ها» گفت: موزه پمپ بنزین دروازه دولت با بازسازی خاطرات شهری تهران نمایانگر قدرت موزه بود و نقش مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی و تعامل گروه‌های صنعتی و فرهنگی ایفا می‌کند.

6

حسین شاملی، سرپرست مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش موزه‌ها در صنعت نفت، خاطرنشان ساخت موزه‌های نفت، نقش مهمی در دیپلماسی انرژی دارند و تقویت موزه‌ها، نقشی تاثیرگذار بر روابط خارجی و تقویت روابط فرهنگی کشورها ایفا می‌کند.

7

این مراسم، با اهدای لوح سپاس و تقدیر و تشکر از رانندگان به پایان رسید.

810