حضور جمعی از کارکنان صنعت نفت در تور تهرانگردی مديريت موزه‌ها

دوشنبه دهم بهمن ماه 1401حضور جمعی از کارکنان صنعت نفت در تور تهرانگردی مديريت موزه‌ها

جمعی از کارکنان صنعت نفت به همراه خانواده هایشان همسو با برنامه‌ریزی مديريت موزه‌ها و مركزاسناد صنعت نفت از موزه پمپ بنزين دروازه دولت و منطقه عودلاجان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت، درتاریخ  (جمعه، هفتم بهمن‌ماه) جمعی از کارکنان صنعت نفت در تور تهرانگردی مديريت موزه‌ها و مركزاسناد صنعت نفت شرکت کردند و از موزه پمپ بنزین دروازه دولت و منطقه عودلاجان ( سرای کاظمی، سقاخانه، امامزاده یحیی، عمارت دبیرالملک، حمام نواب و... ) بازدید کردند.

جايگاه سوخت شماره 6 يا همان پمپ بنزين دروازه دولت تهران در سال‌هاي پاياني دهه ۱۳۱۰ هجری شمسي مقارن با دوره پهلوي اول، از سوی شركت نفت انگليس و ايران برای توزيع فرآورده‌هاي نفتي همچون نفت سفيد، بنزين و امشي احداث شد.

محله‌ عودلاجان هم یکی از محله‌های قدیم و اصیل تهران است که در گذشته در کنار سنگلنج، ارگ، بازار، محله بازار و چال میدان یکی از کلان محله‌های تهران به شمار می‌رفت.

عودلاجان از جنوب به میدان مولوی، از شمال به خیابان امیرکبیر و سرچشمه، از غرب به شمس العماره و ضلع شرقی آن به امامزاده یحیی محدود می‌شود و هم‌اکنون محله‌های پامنار و ناصرخسرو و امام زاده یحیی را در برگرفته است.

 این محله با شماره‌ ۱۵۳۸۱ در فهرست میراث ملی کشور در سال ۱۳۸۴ خورشیدی به ثبت رسیده است.

IMG_۲۰۲۳۰۱۲۷_۱۱۱۶۲۸

IMG_۲۰۲۳۰۱۲۷_۱۱۵۲۲۰

IMG_۲۰۲۳۰۱۲۷_۰۹۳۰۰۳

IMG_۲۰۲۳۰۱۲۷_۱۱۱۲۴۹