ترمیم و مرمت 2 اثر فرهنگی و ملی میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان

يکشنبه بیست و یکم اسفند ماه 1401ترمیم و مرمت 2 اثر فرهنگی و ملی میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان

مسئول موزه نفت مسجدسلیمان گفت: ۲ اثر ملی و فرهنگی ثبت شده شهرستان مسجدسلیمان با موافقت علیرضا هیهاوند، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت‌ و‌گاز مسجدسلیمان و از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت ترمیم و مرمت شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، فرید کاوش اظهار کرد: آرامستان قدیمی محله نفتون مربوط به سال‌های دور صنعت نفت در مسجدسلیمان یکی از این آثار است که با توجه به واقع شدن در مجاورت گلزار مطهر شهدا و لزوم پاکیزگی و بهبود منظر عمومی منطقه نفتون و با درخواست اداره میراث فرهنگی مرمت و سامان‌دهی شد.

وی از بازسازی دو بخش از دیوار موزه چاه شماره یک مسجدسلیمان به‌عنوان دومین اثر ملی و فرهنگی که مرمت شد، نام برد و اظهار کرد: این اثر فرهنگی ثبت شده در وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری کشور به‌ دلیل نشست زمین دچار تخریب شده بود که با استفاده سنگ‌های پیشین بنا مرمت شد.

مسئول موزه نفت مسجدسلیمان تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ۲ مورد اشاره شده در فهرست آثار ملی و فرهنگی کشورمان ثبت شده‌اند، مرمت با حضور نماینده اداره میراث فرهنگی انجام شد.

به گزارش شرکت بهره‌برداری نفت وگاز مسجدسلیمان، بازدید از موزه چاه شماره یک مسجد سلیمان از دی‌ماه امسال (۱۴۰۱) برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و انتظار می‌رود در تعطیلات نوروز نیز مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.