به گزارش روابط عمومی مدیریت موزه ها و مرکز اسنادصنعت نفت

مدیران وزارت نفت از موزه های نفت آبادان دیدن کردند

شنبه بیست و هفتم اسفند ماه 1401مدیران وزارت نفت از موزه های نفت آبادان دیدن کردند
به گزارش روابط عمومی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ مدیران وزارت نفت از موزه‌های کارآموزان و بنزین خانه آبادان دیدن کردند.
 
این بازدید با حضور مسلم مرادی مشاور وزیر نفت، علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، مجید شهیدی مدیرروابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش و عباسی مشاور و دستیار معاون وزیر در امور مهندسی و پژوهشی با همراهی  محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان صورت گرفت.
 
موزه كارآموزان آبادان دومين طرح موزه‌هاي صنعت نفت در محل آموزشگاه آبادان است که از اتاق‌هاي پنجگانه، محوطه آموزشگاه و كارگاه‌هاي آموزشي، موتورهاي درون‌سوز، لوله و مبدل، مقدماتي يا پايه، نجاري، ابزار دقيق، تراشكاري و فلزكاري تشکیل شده است. قدمت آموزشگاه حرفه‌اي آبادان به سال ۱۳۱۲ خورشيدي (۱۹۳۳ ميلادي) برمي‌گردد، اين آموزشگاه پس از مرمت و بازيابي اسناد مربوط به آن به‌عنوان دومين موزه صنعت نفت شناخته مي‌شود.
 
در موزه بنزين‌خانه آبادان هم كليه اسناد،  مدارك و اشياء مرتبط با پمپ بنزين مانند تلمبه‌ها، پيمانه‌ها، ظروف حلبي و ابزار و تجهيزات مرتبط و همچنين  روزنامه‌ها، مكتوبات، تصاوير و اسناد قديمي و اسكانس‌هاي منقش به تصاوير پالايشگاهي و تأسيسات نفتي  وجود دارد، پمپ بنزين آبادان در سال ۱۳۰۶ از سوي شركت بريتيش پتروليوم در آبادان بنا شد.