نمایش مولاژ ظروف قیری موزه ملی ایران برای اهدا به اوپک

يکشنبه سی و یکم ارديبهشت ماه 1402نمایش مولاژ ظروف قیری موزه ملی ایران برای اهدا به اوپک

مولاژ ظروف قیری موزه ملی ایران که با همکاری مشترک مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، موزه ملی ایران و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) انتخاب و آماده شد، بزودی به دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اهدا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، مولاژ دو شی قیری روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز پایانی نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران، افشین جوان، مدیرکل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت و حسین شاملی، سرپرست مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت نمایش داده شد. 

بر اساس کاوش‌های باستان شناسی،‌ مردم ایران از حدود چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح با نفت و قیر آشنایی داشته و از آن برای تزئین و زیورآلات، درمان بیماری‌ها و مهمتر از همه جنگ‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار«صنعت نفت؛ تولید فناورانه و مصرف بهینه» چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد و روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

photo_٢٠٢٣-٠٥-٢٠_٢٢-٥٦-٥٨

photo_٢٠٢٣-٠٥-٢٠_٢٣-١٤-٤٢