سیستم فرمان اتومبیل

چهارشنبه بیست و سوم خرداد ماه 1403 سیستم فرمان اتومبیل

سیستم فرمان وظیفه‌ی مهم هدایت خودرو را به عهده دارد لذا مجموعه‌ی تشکیل دهنده‌ی این سیستم نقش مهمی در خودرو انجام می‌دهد. معمول‌ترین سیستم فرمان، سیستم دنده شانه‌ای و پینیون است. پینیون حرکت دورانی دارد و دنده شانه‌ای حرکت خطی را انجام می‌دهد. پینیون حرکت دورانی غربیلک فرمان را به دنده شانه‌ای انتقال داده و دنده شانه‌ای نیز حرکت خطی را از طریق مفصل‌ها به چرخ‌های خودرو منتقل می کند. آموزش نحوه‌ی عملکرد فرمان خودرو در کارگاه مکانیک انجام می‌گرفت و جزو دروس سال دوم یا سوم کارآموزان آموزشگاه حرفه‌ای بود. هم‌اکنون این سیستم در موزه‌ی کارآموزان در بخش کارگاه‌ها در معرض دید عموم قرار دارد.

آموزشگاه حرفه‌ای آبادان در سال ۱۳۱۲ خورشيدی (۱۹۳۳ميلادي) تأسيس شد. این آموزشگاه محل آموزش کارگران پالایشگاه نفت آبادان بود که در آن مهارت‌های لازم مانند برق، مكانيک و فرآیند پالایش به کارگران و نیروها آموزش داده می‌شد.

اتاق‌های پنج‌گانه، محوطه و كارگاه‌های مختلف مانند فلزکاری، تراشکاری و نجاری بخش‌های مختلف این موزه را تشکیل می‌دهند. در این موزه کارگاه‌ها، ابزار و سایل حرفه‌های صنعتی، اسناد و مدارک صنعت نفت، عکس‌های کارآموزان در طی دوره‌های مختلف و سایر اشیا مربوطه به نمایش گذاشته شده است.


آخرین اشیا