شنبه سیزدهم مهر ماه 1398 يادبودي از بزرگان در موزه نفت و گاز مجارستان

موزه‌ نفت وگاز مجارستان، یک موزه‎ تخصصی دراین کشوراست که در سال 1969ميلادي  و با هدف جمع‌آوری، پردازش و نمایش تاریخچه‌ صنعت هیدروکربن مجارستان در بیش از صد سال گذشته، بنیان گذاشته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، در سال 1993،يك کلکسیون از مجموعه صنعت هيدروكربن مجارستان در اختيار صاحبان اين موزه قرارگرفت و از آن زمان، مسوولان اين موزه نه ‌تنها در حال جمع‎آوری اسناد و کلکسیون‎های صنعت هیدروکربن، بلکه در پی حفظ تاریخچه استخراج آب هستند. این موزه فرایند سازماندهی، ثبت، پردازش و نمایش کلکسیون‎های خود را انجام و درمعرض ديد عموم قرار مي دهد .
 اين موزه در شهر زالائگرسگ (يكي از شهرهاي كشور مجارستان )و در نزدیکی موزه‎ گوکسی ويلج ، قراردارد . دراين موزه یک نمایشگاه دائمی و روباز با مساحت 30 هزار متر مربع وجود دارد که ابزارها و دستگاه‌های قدیمی صنعت هیدروکربن (استخراج، پردازش و انتقال نفت ) را نشان می‎دهد. در فضای بیرون محوطه، می‌توانید مجسمه‌ نیم‌تنه‎ تکنیسین‎های بزرگ صنعت نفت كشور مجارستان را مشاهده کنید.

 

 

19-10-05-12-58-57-088_deco


19-10-05-13-00-10-650_deco


19-10-05-13-01-05-961_deco

 

 

szoborpark

 

نمایشگاه دائمی

 در اين موزه همچنين کلکسیون‎ها و نمایشگاه کوچکی که به دکتر سیمون پاپ، زمین‎شناس و استاد دانشگاه، اختصاص یافته است وجود دارد كه می‌توان در ساختمان موزه واقع در خیابان ولاسیکس گیولای سیزدهم از شهرزالائگرسگ آنرا مشاهده كرد. دکتر "سیمون پاپ "، زمین شناس ، استاد دانشگاه  که به عنوان خالق صنعت هیدروکربن كه خدمات قابل توجهي در اين صنعت داشته ودر مجارستان مورد تقدیر قرار گرفته موجود است.


kiallitas_8

 


vecses

مجموعه آثار تاریخی فنی

مجموعه یادبودهای فنی اولین مجموعه این موزه است كه نمایندگی تجهیزات ، ماشین آلات و تجهیزات کلیه بخش هاي صنعت هیدروکربن از اواخر قرن بيستم تا امروزرا نشان مي دهد . هنگامی که اين مجموعه ایجاد شد ، خوشبختانه بسیاری از ابزارهای مورد استفاده در اوایل راه اندازي اين صنعت وجود داشتند. علاوه برسکوهای کامل حفاری ، ماشین آلات و ابزارهای نفتی ،دراین مجموعه وجود دارد. دراینجا برخی از چراغ هاي نفتي از قرن بیستم ، پمپ هاي بنزین ، گالن هاي حمل بنزین ، دیافراگم برای اولين وسایل نقلیه گازسوز، تجهیزات آزمایشگاهی و بسیاری از ماشین ها و اشیاء که دیگر استفاده نمي شوند را می توان در اینجا یافت.

اتاق یادبود براي يك مهندس معدن

در اين موزه همچنين اتاق یادبود"ارنيا بودا " كه مهندس معدن بوده است و افتخارات زيادي را در طول زندگي خود در صنعت نفت كسب كرده ، به عنوان بخش ديگري از موزه نفت مجارستان افتتاح شده است .

بخش مربوط به" ارنيا بودا " در موزه صنعت نفت مجارستان بینشی از زندگی غنی و پر تلاش اين مهندس معدن است. عکس ها و اسنادی که روی تابلو قرار گرفته اند شکل و کارآیی آن را نشان می دهد. همچنین می توانید وسایل خانگی اصلی وی را مشاهده کنید. كه اين وسايل شامل ،  میز او با ماشین تحریر در گوشه اتاق  ، کلاه خود و وسایل کوچکتر در یکی از سینی هاي موجود در اتاق قراردارد .علاوه بر این ، دیپلم ها ، کارت های یادبود و مدال هایی که ارنیا بودا به پاس قدردانی از چندین دهه فعالیت خود در صنعت نفت دریافت کرد. اين موزه براي معلولين نيز امكان بازديد دارد و آنها مي توانند با كمي راهنمايي از نمايشگاه ها ديدن كنند.


buda_erno_emlekszoba

 

gpg1

 

نمایشگاه تاریخ حمل و نقل نفت و گاز

این نمایشگاه به عنوان بخش مربوط به موزه نفت مجارستان ، در 9 ژوئن 1995 در مجارستان افتتاح شد و تجهیزات و ابزار انتقال خط لوله انتقال هیدروکربن ها با سابقه بیش از 70 سال را نشان می دهد. توسعه  اين سيستم که هم اکنون کشور مجارستان را تحت پوشش خود قرار می دهد می تواند با اشیاء اصلی ، عکس ها و اسناد همراه است.
این نمایشگاه كه با عشق و علاقه وبا دقت ساخته شده ، به میزبانی کارخانه انتقال گاز طبیعی Vecsési برگزار می شود و فرصت بسیار خوبی را براي بازديدكنندگان ارائه می دهد.

 

map_logo

آشنايي با شركت نفت وگاز مجارستان

شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) ، در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، پالایش و بازاریابی نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند.
شمار کارکنان شرکت نفت و گاز مجارستان بیش از ٢٦ هزار نفر است، این شرکت در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای مستقل همسود ٢ هزار جایگاه عرضه سوخت و خدمات دارد و انحصار بازار نفت و گاز در کشورهای مجارستان و اسلواکی، در اختیار این شرکت است.
شرکت نفت و گاز مجارستان، دارای چهار پالایشگاه با ظرفیت ٤١٧ هزار بشکه در روز است، MOL دومین شرکت بزرگ در اروپای مرکزی و شرقی به شمارمی‌آید.