دوشنبه سی ام تير ماه 1399 خانه عروسک؛ نخستین پمپ‌بنزین شرکت نفت فیلیپس

در دهه 1900 میلادی و همزمان با آغاز به کار نخستین خطوط مونتاژ اتومبیل، عاشقان سفر با وسایل نقلیه، تخیل آمریکایی را تحت کنترل خود درآوردند. نیاز به سوخت برای اتومبیل‌ها موجب شد تا پمپ‌بنزین‌ها یکی پس از دیگری برای تأمین نیاز مردم به سوختگیری تأسیس شوند.

03

شرکت‌های نفتی ساختمان ایستگاه‌های پمپ بنزین را با توجه به نیاز بازارهای موجود طراحی می‌کردند تا علاوه بر فراهم کردن اسباب آرامش مسافران، برندی آشنا را در ذهن مردم ترسیم کنند.

04

در همین راستا شرکت نفت فیلیپس، ایستگاه فیلیپس 66 را در منطقه پان هندل فلوریدا در تگزاس دایر کرد. این ایستگاه کوچک سپس در سال 1929 در مک لین ویرجینیا افتتاح شد که به عنوان نخستین ایستگاه خرده‌فروشی در این منطقه شناخته می‌شد.

09

سقف شیروانی و دودکش کارگذاری شده جلوی ساختمان، سبک معماری تئودور را به یاد می‌آورد که سبکی معمول برای برند ایستگاه‌های قدیمی به شمار می‌رفت. این ساختمان در میان مردم اغلب خانه عروسک نامیده می‌شد که احتمالا به دلیل شکل ظاهری آن بوده است.

سوابق نشان می‌دهد که این ایستگاه، نخستین فروشگاه خرده‌فروشی شرکت فیلیپس پترولیوم است که در تگزاس ساخته شده است.

زندگی تجاری این ایستگاه در سال 1977 به طور رسمی پایان یافت و 14 سال بعد یعنی در سال 1991 به منظور حفظ میراث تاریخی در مسیر جاده 66 ایالت متحده بازسازی شد.

02

در مقابل ساختمان دو پمپ‌بنزین قدیمی متعلق به اوایل قرن بیستم و یک پمپ نفت قرار دارد. علامت تاریخی فیلیپس 66 نیز به عنوان بخشی از فعالیت‌های نوسازی به این مکان منتقل شده است.

010