پنج شنبه سیزدهم شهریور ماه 1399 Teeny Stop کوچکترین پمپ بنزین دنیا

تهیه شده در واحد پژوهش موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت

Teeny Stop که از آن با عنوان کوچک‌ترین پمپ‌بنزین دنیا نام برده می‌شود، در مرکز شهر دیترویت، بزرگ‌ترین شهر در ایالت میشیگان و بزرگ‌ترین شهر مرزی ایالات متحده قرار دارد، شهری که به دریاچه‌هایش معروف است.

این پمپ‌بنزین که در مالکیت j.m sauer و پسران با نام‌های lee و roy قرار دارد، به قدری کوچک است که فقط برای یک نفر جای کافی دارد، اما به وسیله دریچه‌ای که با پله‌های مارپیچ به طبقه پایین راه دارد، به یک اتاق بزرگ‌تر راه می‌یابد که علاوه بر سرویس بهداشتی، فضایی برای نگهداری و انبار انواع فراورده‌های عمده نفتی بوده است.

the-smallest-gas-station-5

این ایستگاه سوخترسانی به علت نزدیکی به ایستگاه اتوبوس، معمولا مورد استفاده اتوبوس‌های گردشگری قرار گرفته و گردشگران فرصت آن را پیدا می‌کردند که همزمان با سوختگیری از کوچکترین پمپ بنزین دنیا دیدن کنند و عکس بگیرند.

شهر دیترویت از سال‌ها پیش، به علت وجود کوچک‌ترین پمپ‌بنزین جهان در سراسر جهان بر سر زبان‌ها افتاد. این ایستگاه کوچک در سال ۱۹۳۷ در نشریه «باور کنید یا نه» و همچنین در سال ۱۹۴۹ در مجله «علم و مکانیک» معرفی و مطرح شد.

the-smallest-gas-station-4

همزمان با آغاز جنگ جهانی دوم، پسران آقای sauer پیش از رفتن به خدمت این پمپ‌بنزین کوچک را به دلیل سهمیه‎بندی شدن سوخت و دستیابی سخت به آن از دست دادند. پس از آنکه از این جایگاه 750 دلار دزدی شد، این جایگاه به دست شهرداری افتاد. اگرچه مالکان این پمپ‌بنزین پس از خدمت سربازی، سعی در خرید دوباره جایگاه داشتند، اما موفق نشدند و این جایگاه در سال ۱۹۵۰ تعطیل شد.